SALGS- OG HANDELSBETINGELSER

SALGS- OG HANDELSBETINGELSER

Aldersbegrænsning:

Du skal være fyldt minimum 18 år for at kunne handle hos Degustation ApS.
Børn og unge under 18 år kan ikke indgå aftaler med Degustation ApS.
Opstår der tvivl om din alder efter bestilling, spørger vi om billed-id.

Bestilling:
Bestilling kan ske på www.degustation.dk eller via telefon, e-mail eller brev.
Betaling sker online med VISA/Dankort, MasterCard eller MobilePay.
Du vil ikke blive opkrævet kortgebyr for betaling med kreditkort.
Når du betaler med kreditkort, benyttes en SSL-Gateway, som krypterer dine kortoplysninger.
Betaling ved bankoverførsel kan ske efter aftale. Ordren vil ankomme indenfor 3 hverdage efter bestillingen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afgår fra Degustations lager.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Kontakt:
DEGUSTATION ApS
Stigsborg Bakke 31, st. th.
DK-9400 Nørresundby
Danmark
Tel: +45 21 24 68 86
Tel: +45 40 70 41 71

Email: info@degustation.dk
Web: www.degustation.dk

CVR: 37471453

Priser:
De angivne priser er angivet per flaske i danske kroner inkl. dansk moms og danske punktafgifter.
Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer. Der ydes ikke rabat på priserne, og varen forbliver vores ejendom indtil den er betalt.

Konserveringsmidler:
Alle vinene indeholder sulfitter med mindre andet er angivet under beskrivelsen af produkterne.

Levering:
FORSENDELSE TIL PRIVAT ADRESSE:

Vi afsender alle hverdage (mandag-fredag) til privatadresser, hvor vi tilbyder 3 forskellige forsendelsesmetoder:

1. Postpakke uden omdeling: Vi sender med PostNord, som vælger nærmeste udleveringssted, hvor de så kan afhente pakken.
Du kan normalt hente pakken dagen efter forsendelsen.

2. Postpakke med omdeling til privatadresse: Vi sender med PostNord, som bringer pakken ud på din bopæl.

Hvis du ikke er hjemme, når postbuddet kommer, kan du hente flaskerne på det nærmeste posthus.
Alternativt kan du ved bestillingen angive i bemærkningsfeltet, at posten må stille pakken et bestemt sted på din bopæl (f.eks. i cykelskur, udhus eller på terrasse). Denne såkaldte “Flexlevering” sker dog på eget ansvar.

3. Levering på palle med fragtmand:
Større ordrer pakker vi gerne på paller, som leveres med fragtmand – normalt i tidsrummet 8-16.
Dette er den billigste måde at levere ordrer over 48 flasker.
Det er vigtigt, at der er nogle hjemme på leveringsdagen, eller at du angiver, at fragtmanden må stille leverancen et bestemt sted på din bopæl (f.eks. i cykelskur, udhus eller på terrasse). Dette sker dog på eget ansvar.

LEVERING TIL ERHVERVSADRESSE:
Vi afsender (mandag-torsdag) til erhvervsadresser, hvor vi tilbyder 2 forskellige forsendelsesmetoder:

1. Erhvervspakke med omdeling: Vi sender med PostNord eller fragtmand, som bringer pakken ud på din firmaadresse – normalt i tidsrummet fra kl. 8-16.
Er der andre åbningstider eller andet fragtmanden skal være opmærksom på, beder vi dig angive dette i bemærkningsfeltet, når du afgiver din ordre.

Hvis fragtmanden skal stille leverancen et bestemt sted på din firmaadresse, beder vi dig også angive dette når du afgiver din ordre.
Dette sker dog på eget ansvar.

2. Levering på palle med fragtmand: Større ordrer (over ca. 36-48 flasker) pakker vi på paller, som leveres med fragtmand – normalt i tidsrummet 8-16.
Er der andre åbningstider eller andet fragtmanden skal være opmærksom på, beder vi dig angive dette i bemærkningsfeltet, når du afgiver din ordre.

Hvis fragtmanden skal stille leverancen et bestemt sted på din firmaadresse, beder vi dig også angive dette når du afgiver din ordre.
Dette sker dog på eget ansvar.

Ved ekstreme temperaturer afventer vi et hensigtsmæssigt forsendelsestidspunkt, så vinen ikke tager skade.

Bemærk: Fragtbidraget for Magnumflasker eller større beregnes efter den plads de optager i vores forsendelseskartoner.
Dette sker automatisk når du afgiver din ordre. Som regel tæller magnumflasker for to eller tre almindelige 0,75 l flasker.

Afhentning:
Afhentning af allerede bestilte ordrer kan ske på vores adresse efter aftale.

Bemærk, at der ikke er en butik på vores lager, men at du udelukkende kan afhente allerede bestilte vine.

Fortrydelsesret:
Ifølge forbrugeraftaleloven er drikkevarer ikke omfattet af returret. Derfor er returnering af varen ikke mulig.
Såfremt du ikke er tilfreds med den leverede vin, beder vi dig alligevel om at sætte dig i forbindelse med os.

Reklamation:
Degustation ApS yder to års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationsretten er begrænset af varens naturlige holdbarhed og forudsætter korrekt opbevaring og behandling.
Reklamation skal ske i rimelig tid efter, at varens mangler er blevet opdaget.
Reklamationer inden for 2 måneder efter konstatering af mangler gælder altid som rettidig.
Reklamationsret bortfalder i alle tilfælde to år efter at produktet er leveret.

Ønsker du at reklamere over et produkt beder vi dig beskrive manglen ved produktet og returnere det til vores adresse.
Husk at benytte forsvarlig emballage – gerne den forsendelseskarton, som varen ankom i.
Husk at få en kvittering for porto, så vi kan refundere dine udgifter.
Degustation ApS refunderer alle rimelige udgifter til returnering, såfremt reklamationen er berettiget.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Skulle der ved leveringen optræde mangler, bedes disse straks oplyses direkte til os.
Gennemgå venligst varen for evt. mangler ved modtagelsen, og sørg for at disse påskrives fakturaen/fragtbrevet inden du kvitterer for modtagelse.
Kun således kan vi sørge for erstatning gennem vores transportforsikring.
Er du i tvivl om, hvordan du skal forholde dig, så ring til os.

Oplysning om klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Degustation ApS kan indgives til
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@degustation.dk

Reservation af vine:
Er du interesseret i at reservere vine af fremtidige årgange, beder vi dig sende en mail med dine ønsker.
Ligeså er selvfølgelig velkommen til at kontakte os, hvis du har speciel interesse for en vin, der ankommer i fremtiden. 
Reservation af varer, der er på lager allerede, kan ikke lade sig gøre.

Persondata:
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Degustation ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Degustation ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@degustation.dk.

Bankforbindelse:
Spar Nord
Reg. nr. 9226
Konto: 4587181733

Handelsbetingelserne er senest opdateret 09.03.2024